Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRumlich, Dominik
TitelEvaluating bilingual education in Germany.
CLIL students' general English proficiency, EFL self-concept and interest.
QuelleFrankfurt am Main; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Warszawa; Wien: Peter Lang Edition (2016), 580 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Duisburg-Essen, 2015.
ReiheMehrsprachigkeit in Schule und Unterricht. 15
BeigabenDiagramme; Literaturangaben S. 453-552
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monografie
ISBN978-3-631-67129-0; 978-3-631-69415-2; 978-3-631-69416-9; 978-3-653-06460-5
DOI10.3726/978-3-653-06460-5
SchlagwörterSpracherwerb; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Bilingualismus; Hochschulschrift; Deutschland
AbstractThe author uses a theoretical account rooted in TEFL, language acquisition and educational psychology to provide the basis for the development of a comprehensive model of language learning in CLIL. It incorporates prior knowledge, EFL self-concept, interest in EFL classes, verbal cognitive abilities and contact to English. This model is used to estimate the effects of CLIL in the context of high-intensity programmes at German Gymnasien. The statistical evaluation of the quasi-experimental data from 1,000 learners proves the existence of large initial differences due to selection, preparation and class composition effects. After two years, one finds no significant effects of CLIL apart from a minor increase in self-concept, suggesting that the actual effects of CLIL have often been overestimated. (Verlag)
Erfasst vonMax-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: