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Autor/inn/enLüdemann, Elke; Schwerdt, Guido
InstitutionCESifo GmbH; Center for Economic Studies (München); Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung
TitelMigration background and educational tracking.
Is there a double disadvantage for second-generation immigrants?
QuelleMunich: CESifo (2010), 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working papers. 3256. Category 5: economics of education
Beigabengrafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. 20-23
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1617-9595
SchlagwörterBildungserfolg; Empirische Untersuchung; Soziale Ungleichheit; Erfolg; Kognitive Kompetenz; Bildungsbiografie; Soziale Herkunft; Arbeitsmarkt; Deutschland; Einkommen; Erfolg; Kind; Bildungssystem; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Soziale Herkunft; Kognitive Kompetenz; Weiterführende Schule; Kind; Gegliedertes Schulsystem; Übergang; Weiterführende Schule; Migrationshintergrund; Sozioökonomische Lage; Einkommen; Arbeitsmarkt; Migrationshintergrund; Benachteiligung; Einflussfaktor; Deutscher; Migrant; Deutschland
AbstractResearch on immigrants' educational disadvantages largely focuses on differences in student achievement tests. Exploiting data from the German PIRLS extension, we find that second-generation immigrants face additional disadvantages with respect to grades and teacher recommendations for secondary school tracks that cannot be explained by differences in student achievement tests and general intelligence. Second-generation immigrations are disproportionately affected by prevailing social inequalities at the transition to secondary school tracks due to their generally less favorable socio-economic background. We additionally provide new evidence suggesting that these inequalities might be related to the failing economic assimilation of immigrants.(DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
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