Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Duckworth, Vicky; Tummons, Jonathan |
---|---|
Titel | Contemporary issues in lifelong learning. 1. publ. |
Quelle | Maidenhead: McGraw-Hill (2010), 127 S. |
Beigaben | Tabellen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
ISBN | 0-33-524112-3; 978-0-33-524112-5 |
Schlagwörter | Informationstechnische Bildung; Bildungsforschung; Fallstudie; Bildungsbeteiligung; Bildungspolitik; Lehrerrolle; Curriculum; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Berufsbildung; Professionalisierung; Qualifikation; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Erwachsenenbildner; Großbritannien |
Abstract | This book provides a critical analysis of contemporary issues and debates in the lifelong learning sector (LLS). The themes are presented in an accessible format, and are underpinned by recent research as well as policy analysis. The authors examine significant issues in the LLS today including inclusive practice, the employability agenda, the curriculum in the LLS and research-led teaching. There are practical strategies and reflective tasks that encourage readers to become critical, questioning practitioners. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |