Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLaros, Anna (Hrsg.); Fuhr, Thomas (Hrsg.); Taylor, Edward W. (Hrsg.)
TitelTransformative learning meets Bildung.
An international exchange.
QuelleRotterdam u.a.: Sense Publishers (2017), 399 S.Verfügbarkeit 
ReiheInternational Issues in Adult Education. 21
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN94-6300-795-4; 978-94-6300-795-5
SchlagwörterBildung; Bildungstheorie; Bildungsprozess; Bildungsforschung; Begriff; Transfer; Lernprozess; Erwachsenenbildung; Aufsatzsammlung; Erwachsener
AbstractThis edited volume sets the groundwork for a dialogue between transformative learning and continental theories of Bildung in adulthood. Both theoretical frameworks bring meaning to the complex learning process of individuals as they develop a more critical worldview. In this volume, a variety of authors from different countries and theoretical backgrounds offer new understandings about Bildung and transformative learning through discussion of theoretical analyses, educational practices, and empirical research. As a result, readers gain greater insight into these theories and related implications for teaching for change. From the various chapters an exciting relationship between both theories begins to emerge and provides impetus for greater discussion and further research about two important theories of change in the field of adult education. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: