Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoch, Elize
TitelTesting in bilingual education projects: Lessons learnt from the additive bilingual education project.
QuelleIn: Per linguam, 31 (2015) 2, S. 79-93
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2224-0012
DOI10.5785/31-2-593
SchlagwörterEmpirische Forschung; Testanwendung; Bilingualer Unterricht; Bewertung; Forschungsprojekt; Südafrika (Staat)
AbstractThis paper discusses the topic of bilingual testing, and the role played by the language of tests in home-language-based bilingual education projects such as the Additive BiLingual Education (ABLE) project. More specifically, the authors highlight how national, macro-contextual issues have impacted on the project team's decision to move away from an experimental approach in the research, necessitating the use of tests, to a more participatory action research approach. The implications of these macro-contextual factors for projects of a similar nature, and suggestions for engagement, are given. In addition to discussing the impact of discrepancies between the additive bilingual language in education policy of the DoE of SA (LiEP) and practices around the language of tests such as in the Annual National Assessments (ANA), the paper also engages with the concept of bilingual educational testing, and how the authors dealt with it in the project. Research on the equivalence of the tests used in the ABLE project is synthesised, and the lesson learnt discussed. It is argued that bilingual tests could contribute to a radical new way of approaching language in education in the context of South Africa. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: