Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHassanein Sayed Hassanein, Osama
TitelAn NLP-Based Programme for Developing EFL Student-Teachers' Motivational Language.
QuelleIn: Journal for language teaching, 49 (2015) 1, S. 161-197Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrer; Motivation; Neurolinguistik; Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis study attempted to measure the effect of using a suggested training programme based on the most influential Milton model hypnotic language patterns on EFL student-teachers' motivational language. The study used a pre-test/post-test experimental and control group design. An experimental group and a control group were exposed to pre-post means of getting data (a prepost motivational language test and a pre-post observation sheet). Thirty EFL student-teachers participated in this study. Results revealed a significant improvement in the motivational language of the experimental group students and in their teaching behaviour aimed at using motivational language. Based on these findings, it was recommended that direct and explicit teaching of motivational language by using influential hypnotic language patterns should be integrated into EFL pre-service teacher training curricula. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: