Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaufer, Batia; Rozovski-Roitblat, Bella
TitelRetention of new words: Quantity of encounters, quality of task, and degree of knowledge.
QuelleIn: Language teaching research, 19 (2015) 6, S. 687-711Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 8; Anmerkungen 2; Literaturangaben; Tabellen 11
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gedächtnis; Wortschatz; Englisch als Zweitsprache; Frequenz; Aufgabenstellung
AbstractThe authors examined how learning new second language (L2) words was affected by three 'task type' conditions (reading only, reading with a dictionary, reading and word focused exercises), three 'number of encounters' conditions and their combinations. Three groups of L2 learners (n = 185) were exposed to 30 target words (one group in each task condition) and to three 'number of encounters' conditions (10 words in each condition) during 11 weeks of regular studies. Delayed unexpected post-tests tested four degrees of knowledge of the target words. Reading with word focused exercises yielded the best results, regardless of type of word knowledge and the number of encounters with the target words. The number of encounters had different effects in different task conditions. The authors conclude that what learners do with the word may be more important than how many times they encounter it. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: