Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWei, Zheng
TitelDoes teaching mnemonics for vocabulary learning make a difference? Putting the keyword method and the word part technique to the test.
QuelleIn: Language teaching research, 19 (2015) 1, S. 43-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 4; Anmerkungen 3; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Mnemotechnik; Lernmethode; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; China
AbstractThe present research tested the effectiveness of the word part technique in comparison with the keyword method and self-strategy learning. One hundred and twenty-one Chinese year-one university students were randomly assigned to one of the three learning conditions: word part, keyword or self-strategy learning condition. Half of the target words were high imageability words and the other half low imageability words. Learning was assessed immediately after the learning phase and after a 9-day delay using three different test formats: word-form recognition, meaning recognition and translation. Results showed that the keyword method was inferior to the word part technique and self-strategy learning on the translation test format. No significant difference was observed on the form recognition test between any two of the three learning conditions. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: