Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLafontaine, Dominique; Baye, Ariane; Vieluf, Svenja; Monseur, Christian
TitelEquity in opportunity-to-learn and achievement in reading. A secondary analysis of PISA 2009 data.
QuelleIn: Studies in educational evaluation, (2015) 47, S. 1-11Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0191-491X
DOI10.1016/j.stueduc.2015.05.001
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-175596
SchlagwörterKorrelationsanalyse; Mehrebenenanalyse; Vergleichsuntersuchung; Bildungschance; Schulform; Sekundarstufe I; Schülerleistung; Datenanalyse; Regressionsanalyse; Lesefertigkeit; Lesekompetenz; Analyse; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractUsing data from PISA 2009, the present study investigates firstly how equally students are exposed to opportunities to improve their reading skills (OTL) depending on the school they are enrolled in, and secondly the links between OTL in reading and achievement at the school level. A multidimensional within-item IRT is used to model the OTL. The intraclass correlation of both OTL dimensions issued from the IRT analysis - reading fiction and reading non-continuous tasks - is high, especially in differentiated education systems, showing an unequal exposure to OTL in reading according to the school. Robust correlations between the two OTL dimensions and reading achievement are observed at the school level. In addition, the results of a multilevel regression analysis show that a substantial proportion of the between-school variance in reading can be explained by OTL and by the school social intake. The proportion of between-school variance explained jointly by OTL and social intake is higher in differentiated education systems than in comprehensive ones. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in educational evaluation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: