Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Koch, Katja |
---|---|
Titel | Integration versus Inklusion. Differenzlinien im wissenschaftlichen Diskurs und ihre Konsequenzen für die Entwicklung eines inklusiven Bildungssystems am Beispiel Mecklenburg-Vorpommerns. |
Quelle | In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 67 (2015) 3, S. 217-226Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1437-7160; 2366-7796 |
DOI | 10.1515/zpt-2015-0304 |
Schlagwörter | Bildungssystem; Inklusion; Interpretation; Mecklenburg-Vorpommern |
Abstract | This article discusses the diverse interpretation of the term "inclusion". As a result, there are different consequences in the development of inclusive educational systems. This interdependency between a definition and its effect on an educational system is shown using the example of Mecklenburg-Western Pomerania. The basis for the reflections is the report "Development of an inclusive education system until the year 2020", in which the author was involved. |
Erfasst von | Comenius-Institut, Münster |
Update | 2016/2 |