Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLanger, Elisabeth
TitelSprache(n) im Fachunterricht - die österreichische Perspektive.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 44 (2015) 2, S. 73-86Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterLehrerrolle; Methodik; Mehrsprachigkeit; Fachsprache; Österreich
AbstractThis paper gives an assessment of the role of language and literacy in content based subjects in Austrian schools. While the significance of integrating content and language in education has been widely acknowledged, both on the administrative level and in pre-service-and in-service-teacher training, the implementation of language awareness in content based subjects and classes in schools is currently, at best, rudimental. The different approaches to complex topics on the one hand and their linguistic representation on the other, in language versus content subjects, are discussed; strategies to combine the didactics of both areas are proposed. The importance of bilingual instruction via Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a means to bridge the gap between language and content instruction is emphasized and the special linguistic features of factual texts are outlined in order to show that appropriate training for all teachers is necessary. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: