Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLogan, Samuel W.; Robinson, Leah E.; Webster, E. Kipling; Rudisill, Mary E.
TitelThe influence of instructional climates on time spent in management tasks and physical activity of 2nd-grade students during physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss des Lernklimas auf die für Organisationsaufgaben und körperliche Aktivität verwendete Zeit im Sportunterricht von Zweitklässlern.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 2, S. 195-205Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X14555304
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Primarbereich; Lehrer; Lehrerverhalten; Motivation; Unterrichtsgestaltung; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractThe purpose of this study is to determine the effect of two physical education (PE) instructional climates (mastery, performance) on the percentage of time students spent in a) moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) and b) management tasks during PE in 2nd-grade students. Forty-eight 2nd graders (mastery, n = 23; performance, n = 25) participated in a daily, school-based five-week PE intervention. All students also participated in typical PE during a baseline phase, thereby serving as their own control group. The System for Observing Fitness Instruction Time (SOFIT) was used to describe the lesson context and students' physical activity for each PE session. Students spent an average of 36.9%, 9.9%, and 23.5% of class time in management tasks during typical PE, mastery, and performance climates, respectively. The mastery climate spent significantly less time in management compared to the performance climate and typical PE (p ( 0.001). Results indicated that students engaged in significantly more MVPA during the mastery (68%) and performance (67%) climates compared to typical PE (49.7%) across 24 lessons (p ( 0.05). Results suggest that a mastery climate can decrease the percentage of time spent in management tasks and that a structured intervention can increase MVPA in 2nd-grade students. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: