Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHobbs, Matthew; Daly-Smith, Andrew; Morley, David; McKenna, James
TitelA case study objectively assessing female physical activity levels within the National Curriculum for Physical Education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Fallstudie zur objektiven Erfassung der körperlichen Aktivität von Mädchen innerhalb des nationalen Lehrplans für den Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 2, S. 149-161Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X14555296
SchlagwörterAktivität; Curriculum; Lehrplan; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Belastung; Intensität; Jugendlicher; Mädchen; Großbritannien
AbstractThe purpose of this study was to assess the impact of the National Curriculum for Physical Education (NCPE) lesson themes and contexts on the profile of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA). Fifteen, Year 9 Physical Education (PE) lessons were assessed within the lesson themes of Outwitting Opponents (OO) (delivered through field hockey and netball) and Accurate Replication (AR) (delivered through gymnastics) using the System for Observing the Teaching of Games in Physical Education. Accelerometry identified MVPA within PE lessons (Actigraph-GTM1, 10-second epoch, MVPA )= 2296 counts/min). Among 112 females MVPA averaged 20.8% of available learning time. Significantly more MVPA was facilitated during OO than AR (22.7 vs. 15.9%, p ( 0.001, d = 0.88). Within both lesson themes, warm-up was the most active lesson context while pre- and post-lesson general management were the least active. Contrary to expectations, neither small-sided nor modified games, versus full-sided games, increased MVPA within OO. During AR technical and applied-skill practice resulted in low MVPA. Objective evidence has justified concerns about female adolescent MVPA within PE. At current levels an additional 17.5 minutes of MVPA per 60 minute PE lesson would be needed to meet the minimum 50% guideline. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: