Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Davies, Peter |
---|---|
Titel | Towards a framework for financial literacy in the context of democracy. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 47 (2015) 2, S. 300-316Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272; 1366-5839 |
DOI | 10.1080/00220272.2014.934717 |
Schlagwörter | Kompetenz; Staatsbürgerliche Erziehung; Curriculum; Politische Bildung; Finanzen; Wirtschaftskunde |
Abstract | This paper contrasts the prevailing individualistic approach of financial literacy measurement and financial education with an educational framework that seeks to equip young people to play an active democratic role and to develop a broader understanding of the financial world. In particular, the framework suggests how important dimensions of financial literacy may be addressed in terms of the individual, the financial industry and government. |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2015/3 |