Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Erath, Kirstin; Prediger, Susanne |
---|---|
Institution | Univerzita Karlova |
Titel | Diverse epistemic participation profiles in socially established explaining practices. |
Quelle | Aus: Krainer, Konrad (Hrsg.); Vondrova, Nad'a (Hrsg.): Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Prag: Charles University, Faculty of Education and ERME. (2015) S. 1374-1381
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildung |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-80-7290-844-8 |
Schlagwörter | Schuljahr 05; Schüler; Interaktion; Unterrichtsteilnahme; Erkenntnisprozess; Unterrichtsgestaltung; Sprachkompetenz; Mathematische Kompetenz |
Abstract | Same classroom, same learning opportunity? Although learning to explain takes place while participating in the classroom microculture's practices of explaining, this interactionist conceptualization must be widened in order to account for students' diversity. For analysing not only quantitative, but also qualitative differences between students' participation in explaining practices, we present the construct 'epistemic participation profile' and illustrate how it allows to account for the diversity within a classroom. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/3 |