Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Holford, Angus |
---|---|
Institution | University of Essex / Institute for Social and Economic Research |
Titel | Youth employment and academic performance. Production functions and policy effects. Gefälligkeitsübersetzung: Jugendarbeit und Schulleistung. Produktionsfunktionen und politische Auswirkungen. |
Quelle | Colchester (2015), 51 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | ISER working paper. 2015-06 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monografie |
Schlagwörter | Abweichendes Verhalten; Schüler; Schulerfolg; Schulleistung; Lernen; Nebentätigkeit; Arbeitszeit; Jugendarbeit; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; Nebenverdienst; Großbritannien |
Abstract | This paper proposes an approach to identifying the education production function with endogenous inputs, and applies it in the context of part-time employment decisions by UK teenagers in compulsory education. We identify simultaneously the effect of part-time employment and latent endogenous inputs including study effort, at different points in time, and compare the reduced-form effect of having a job while at school with the production function parameter. Part-time employment is shown to reduce academic performance among girls but not boys. We present evidence that this is due to employment crowding out a wider range of productive activities among girls than boys. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2015/4 |