Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRapp, David (Hrsg.); Braasch, Jason (Hrsg.)
TitelProcessing inaccurate information.
Theoretical and applied perspectives from cognitive science and the educational sciences.
QuelleCambridge u.a.: MIT Press (2014), X, 467 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN0-262-02758-5; 978-0-262-02758-8
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Kognition; Kognitive Entwicklung; Lernen; Lernprozess; Wissenserwerb; Aufsatzsammlung
AbstractOur lives revolve around the acquisition of information. Sometimes the information we acquire from other people, from books, or from the media is wrong. Studies show that people rely on such misinformation, sometimes even when they are aware that the information is inaccurate or invalid. And yet investigations of learning and knowledge acquisition largely ignore encounters with this sort of problematic material. This volume fills the gap, offering theoretical and empirical perspectives on the processing of misinformation and its consequences. The contributors, from cognitive science and education science, provide analyses that represent a variety of methodologies, theoretical orientations, and fields of expertise. The chapters describe the behavioral consequences of relying on misinformation and outline possible remediations; discuss the cognitive activities that underlie encounters with inaccuracies, investigating why reliance occurs so readily; present theoretical and philosophical considerations of the nature of inaccuracies; and offer formal, empirically driven frameworks that detail when and how inaccuracies will lead to comprehension difficulties. Contributors: Peter Afflerbach, Patricia A. Alexander, Jessica J. Andrews, Peter Baggetta, Jason L. G. Braasch, Ivar Braten, M. Anne Britt, Rainer Bromme, Luke A. Buckland, Clark A. Chinn, Byeong-Young Cho, Sidney K. D'Mello, Andrea A. diSessa, Ullrich K. H. Ecker, Arthur C. Graesser, Douglas J. Hacker, Brenda Hannon, Xiangen Hu, Maj-Britt Isberner, Koto Ishiwa, Matthew E. Jacovina, Panayiota Kendeou, Jong-Yun Kim, Stephan Lewandowsky, Elizabeth J. Marsh, Ruth Mayo, Keith K. Millis, Edward J. O'Brien, Herre van Oostendorp, Jose Otero, David N. Rapp, Tobias Richter, Ronald W. Rinehart, Yaacov Schul, Colleen M. Seifert, Marc Stadtler, Brent Steffens, Helge I. Stromso, Briony Swire, Sharda Umanath. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: