Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrinell, Smith; Rabin, Colette
TitelModern education.
A tragedy of the commons.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 45 (2013) 6, S. 748-767Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2013.813079
SchlagwörterTest; Bildungsstandards; Verantwortung; Bewertung
AbstractThe primary objective of this paper is to suggest a mechanism by which current trends in public education, in particular the rise of externally defined numerical metrics of achievement to define school success, operate to shape school policy, curriculum and practice. Here, we argue that the modern school's focus on the cognitive dimension of learning in combination with the extensive use of standardized tests as primary evidence of a quality education exploit students as a particular kind of commodity: one that is held in common. This opens the door for a pernicious set of predictable outcomes, known collectively as 'tragedies of the commons', first described by the ecologist Garrett Hardin in 1968. From our perspective as researchers, we first describe how a tragedy of the commons can arise in schools. Next, we present a description of a tragedy of the commons at a particular school, illustrating how the school deals with external accountability pressures as would be predicted by the logic of the tragedy of the commons, and how these pressures shape school policy, curriculum and practice. Finally, we suggest how these pressures might be attenuated by purposefully building a strong sense of school community that fosters communication and trust.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: