Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Nicky; Stylianides, Andreas J.
TitelTelling and illustrating stories of parity: a classroom-based design experiment on young children's use of narrative in mathematics.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 3, S. 453-467
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0474-2
SchlagwörterUnterrichtsanregung; Unterrichtsmethode; Erzählung; Mathematikunterricht; Gleichheit; Parität
AbstractThis paper examines ways to engage young children in constructing and interpreting narratives to develop their understanding of parity. It reports on a teaching intervention that was developed over three research cycles of a classroom-based design experiment, and focuses on the last of these cycles. The teaching intervention set out to investigate how young children (5-6 years old) can be supported to draw on narrative in their explanations of whether a whole number less than 20 is odd or even. Evidence of the effectiveness of the intervention is provided through comparison of children's performance on pre- and post-tests in the form of semi-structured individual interviews. Also, authentic examples are provided of how children utilised their power of `imagining and expressing' to tell stories of whether a whole number is odd or even, using either a counting, partitive, or quotitive model for division. Implications for research and practice are discussed in light of these findings.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: