Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSauro, Shannon
TitelL2 performance in text-chat and spoken discourse.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 40 (2012) 3, S. 335-348Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Sprachkompetenz; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule; Diskurs; USA
AbstractThe present study builds upon research in the CAF (complexity, accuracy, fluency) framework for examining learner performance to compare the lexical and syntactic complexity of learner output in spoken discourse and synchronous computer-mediated communication (SCMC) during completion of narrative tasks. Data were generated from transcripts and video-enhanced chatscripts for (N = 21) university learners of English from linguistically, educationally and digitally diverse backgrounds. Results revealed no significant difference in either the lexical or syntactic complexity of the narratives generated in these two modalities and instead found evidence that different types of learners in this heterogenous population were able to generate more complex language predominantly in one context over the other. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: