Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Fernandez-Rio, Javier; Mendez-Giménez, Antonio |
---|---|
Titel | Innovative practice through the use of self-made materials. The cooperative learning model in Spain. Gefälligkeitsübersetzung: Innovatives Lernen durch den Einsatz eigener Materialien. Das Cooperative Learning Modell in Spanien. |
Quelle | Aus: Dyson, Ben (Hrsg.); Casey, Ashley (Hrsg.): Cooperative learning in physical education. A research-based approach. New York, NY; London: Routledge (2012) S. 42-56
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-66738-0; 978-0-203-13298-2; 978-0-415-66738-8 |
DOI | 10.4324/9780203132982 |
Schlagwörter | Gruppendynamik; Kreativität; Selbstständigkeit; Selbstwertgefühl; Soziale Entwicklung; Körperliche Entwicklung; Gruppenarbeit; Gruppendynamik; Kreativität; Lernen; Schüler; Spanien; Bewegungserziehung; Didaktik; Schülerorientierter Unterricht; Schulsport; Sportunterricht; Sportpädagogik; Selbstständigkeit; Körperliche Entwicklung; Selbstwertgefühl; Schüler; Lernen; Didaktik; Gruppenarbeit; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsmodell; Unterrichtsmaterial; Bewegungserziehung; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Spanien |
Abstract | The use of self-made materials as a resource to enhance the possibilities of the Cooperative Learning model is regarded. The process of constructing and sharing equipment fosters the five critical elements of Cooperative Leraning in physical education. Herer students were are asked to build a cardboard 'ringo' in small groups, they are guided into face-to-face interaction processes. Consequently, interpersonal skills are developed through group processing in order to solve possible contingencies. The challenge of the task implies individual accountability, because students must create low-cost, efficient equipment for the group. (Verf. verändert). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2017/2 |