Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Betz, Tanja |
---|---|
Titel | Early childhood education and social inequality. Parental models of a "good" childhood. |
Quelle | Aus: Richter, Martina (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood. Shifting private and public responsibilities in education and child rearing. Dordrecht u.a.: Springer (2012) S. 113-126
PDF als Volltext |
Reihe | Children's well-being: Indicators and research. 5 |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1) Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 94-007-2971-5; 978-94-007-2971-1; 978-94-007-2972-8 |
DOI | 10.1007/978-94-007-2972-8_9 |
Schlagwörter | Erziehung; Empirische Untersuchung; Bildungschance; Soziale Ungleichheit; Bedürfnis; Einstellung (Psy); Wohlbefinden; Frühe Kindheit; Kindeswohl; Kindheitsforschung; Bedürfnis; Bildungspolitik; Deutschland; Eltern; Erziehung; Kind; Kindergarten; Kindeswohl; Partizipation; Soziale Ungleichheit; Sozialhilfe; Vorschule; Bildungspolitik; Wohlbefinden; Kindheitsforschung; Sozialhilfe; Eltern; Kind; Vorschulalter; Ganztagsbetreuung; Kindergarten; Kindertagesbetreuung; Vorschule; Frühpädagogik; Partizipation; Deutschland |
Abstract | This contribution studies parents' concepts of childhood in the interplay between early childhood and social inequality. The author then reports findings from a large-scale research project on which ideas of a "good childhood" are frequently used to guide policy, and she analyzes the effects these have in terms of generating inequality. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/4 |