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Autor/inn/enFischer, Hans E.; Borowski, Andreas; Tepner, Oliver
TitelProfessional knowledge of science teachers.
QuelleAus: Fraser, Barry J. (Hrsg.); Tobin, Kenneth G. (Hrsg.); McRobbie, Campbell J. (Hrsg.): Second International Handbook of Science Education. New York: Springer (2012) S. 435-448
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BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (3)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (4)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-4020-9040-0
DOI10.1007/978-1-4020-9041-7_30
SchlagwörterKompetenz; Pädagogisches Handeln; Bildungsforschung; Lehrer; Lehrerfortbildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Theorie; Bildungsforschung; Fachdidaktik; Kompetenz; Fachwissen; Professionalität; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Fachwissen; Fachdidaktik; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Professionalität; Theorie
AbstractWhich knowledge should a teacher have to give good lessons? To answer this question Shulman divided the knowledge base of teaching into seven categories. He established the concept of pedagogical content knowledge as a specific amalgam of content knowledge and pedagogical knowledge. The authors will give an overview of some theories of professional knowledge relevant for science education and of related actual attempts of teacher education and further education. Results of empirical research on professional knowledge of science teachers will be taken into account. The advantages of Shulman's and Bromme's classification of professional knowledge for its systematic analysis will be emphasized. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
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