Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFischer, Natalie; Brümmer, Felix
TitelSchool attachment and performance.
The impact of participation in extracurricular activities at school.
QuelleAus: Richter, Martina (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood. Shifting private and public responsibilities in education and child rearing. Dordrecht u.a.: Springer (2012) S. 265-279
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheChildren's well-being: Indicators and research. 5
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN94-007-2971-5; 978-94-007-2971-1; 978-94-007-2972-8
DOI10.1007/978-94-007-2972-8_20
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Faktorenanalyse; Beeinflussung; Bindung; Beeinflussung; Deutschland; Faktorenanalyse; Motivation; Partizipation; Schüler; Schule; Ganztagsschule; Wirkung; Ganztagsbetreuung; Schule; Schulform; Ganztagsschule; Schüler; Schülerleistung; Motivation; Außerunterrichtliche Aktivität; Partizipation; Wirkung; Deutschland
AbstractIn Germany, the number of schools offering extracurricular activities (the so called "all-day-schools") is increasing. Studies on the effects of extracurricular activities have been conducted primarily in the USA. These studies have shown that participation in "after-school programs" can promote students' school attachment and academic performance. Based on data from the German "Study on the Development of all-day Schools" (Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen, StEG) this research investigates the relationships between the development of motivation and school grades and participation in extracurricular activities at school. The study sample consists of 3230 secondary school students. The results lead to the assumption that long-term provision of extracurricular activities at school can enhance school attachment which in turn leads to a positive development of academic performance. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: