Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRennie, Léonie J.; Venville, Grady; Wallace, John
TitelLearning science in an integrated classroom.
Finding balance through theoretical triangulation.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 43 (2011) 2, S. 139-162Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2010.509516
SchlagwörterLernen; Curriculum; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Theorie; Triangulation
AbstractThe central thesis of this paper is that the learning of science in integrated curricular contexts requires a broader theoretical framework than is typically adopted by researchers and teachers. The common practice of interpreting science learning in terms of conceptual and procedural understandings in such contexts is problematized through an examination of the literature. As an alternative to the traditional approach, a triangulation of three theoretical perspectives is undertaken to view the science learning in a classroom case study of integrated curriculum. The conclusion highlights the necessity of balance between the disciplinary forces on curriculum and the forces that better reflect the multiple dimensions of learning in the real world. The use of theoretical triangulation is demonstrated as a technique through which a balanced, and more complete, view of learning in integrated contexts can be achieved.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: