Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenry, Lucy
TitelThe development of working memory in children.
QuelleLondon: SAGE (2011), 376 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. [333]-360
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN1-8478-7329-4; 978-1-8478-7329-3
SchlagwörterMethodologie; Arbeitsgedächtnis; Autismus; Entwicklungspsychologie; Entwicklungsstörung; Intelligenzschwäche; Kind; Lehrbuch; Leseschwäche; Down-Syndrom; Messung; Sprachbehinderung
AbstractUsing the highly influential working memory framework as a guide, this textbook provides a clear comparison of the memory development of typically developing children with that of atypical children. The emphasis on explaining methodology throughout the book gives students a real understanding about the way experiments are carried out and how to critically evaluate experimental research. The first half of the book describes the working memory model and goes on to consider working memory development in typically developing children. The second half of the book considers working memory development in several different types of atypical populations who have intellectual disabilities and/or developmental disorders. In addition, the book considers how having a developmental disorder and/or intellectual disabilities may have separate or combined effects on the development of working memory. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: