Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyd, Maureen P.; Galda, Lee
TitelReal talk in elementary classrooms.
Effective oral language practice.
QuelleNew York: Guilford Press (2011), XIII, 210 S.Verfügbarkeit 
ReiheSolving problems in the teaching of literacy
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-609-18158-1; 978-1-609-18159-8
SchlagwörterGrundschule; Unterricht; Sprachkompetenz
Abstract"Describing effective, creative strategies for talking with students in ways that enhance literacy learning, this book offers a window into the classrooms of four exemplary teachers. Principles of productive classroom discussions are illustrated with detailed case examples. The book shows how--and explains why--"real talk" can enhance student engagement, foster critical thinking, promote mastery of literacy concepts, and instill a lasting love of reading. It offers ideas for selecting children's literature and fitting a range of interactive literacy activities into the school day. The authors draw on current knowledge about the connections between oral language and literacy development across the elementary grades."-- Provided by publisher
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: