Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission / Education, Audiovisual and Culture Executive Agency |
---|---|
Titel | Key data on learning and innovation through ICT at school in Europe 2011. Titel in anderen Sprachen: Schlüsselzahlen zum Einsatz von IKT für Lernen und Innovation an Schulen in Europa 2011.; Chiffres clés de l'utilisation des TIC pour l'apprentissage et l'innovation à l'école en Europe 2011. |
Quelle | Brussels: Eurydice (2011), 118 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | deutsche Kurzfassung englische Kurzfassung französische Kurzfassung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-9201-184-0 |
DOI | 10.2797/61068 |
Schlagwörter | Kompetenz; Evaluation; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Fähigkeit; Kreativität; Informations- und Kommunikationstechnologie; Neue Technologien; Schule; Elternmitwirkung; Grundschule; Sekundarschule; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Curriculum; Stundenplan; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; EFTA (Europäische Freihandelsgemeinschaft); Statistik; Innovation; Internet; Europäische Union; PISA (Programme for International Student Assessment); Europa; Island; Liechtenstein; Norwegen; Türkei |
Abstract | Building on the previous Eurydice publications on information and communication technologies in schools in Europe, this report focuses on the evolution of ICT use in education and the changes it has brought about in national policies and practices concerning teaching methods, contents and evaluation processes. It examines the EU key competences as well as the promotion of transversal skills and the role of ICT in this process. It also sheds light on the strategies used in countries to train and support teachers in the use of ICT. The 2011 edition provides a set of indicators and insights which can be used to strengthen the impact of ICT use to promote innovation in educational processes and to foster the creative development of students and their digital competences. The latter is one of the priority areas of the EU's Education and Training 2020 strategy. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |