Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Goswami, Usha (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development. 2. ed. |
Quelle | Chichester u.a.: Wiley-Blackwell (2011), XIII, 801 S. |
Reihe | Handbooks of developmental psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4051-9116-3; 978-1-4051-9116-6 |
Schlagwörter | Autismus; Denken; Empathie; Entwicklungspsychologie; Gedächtnis; Kognitive Entwicklung; Kommunikation; Urteilsbildung; Frühe Kindheit; Kindheit; Kind; Kleinkind; Spiel; Motivation; Soziales Lernen; Nachahmung; Differenzierung; Leseschwäche; Sprachentwicklung; Lesen; Mathematische Kompetenz; Raumvorstellung; Rechenschwäche; Moral; Sprachbehinderung; Handbuch; Modell; Nachschlagewerk; Theorie |
Abstract | This handbook presents an... overview of the latest research on various areas of a child's cognitive development, including the newest data from cognitive neuroscience. ... Important issues such as categorization, memory, and reasoning are revisited, along with all-new entries on social cognitive development and language. Other topics addressed include moral and symbolic development, pretend play, spatial development, and the historical and contemporary theoretical perspectives that inform cognitive development. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |