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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
[The authors utilize] the principles of universal design for learning, metacognitive and cognitive strategies, and project-based learning to identify potential barriers to learning and simplify instructional decision-making. [Their aim is to improve] teachers' confidence and skill at delivering effective instruction to all students with and without disabilities in general and special education settings. [The authors] include a core summary of theoretical, conceptual, psychological, methodological, and instructional issues associated with the often-complex task of teaching students with diverse learning needs in inclusive settings. They further identify for the reader metacognitive ability as the learner characteristic most commonly associated with student success and/or failure, additional lists and charts of student characteristics and educational implications by area of exceptionality, learner characteristics by groups, and a comparison of typical academic and social-emotional classroom demands, noting problems common across groups that may place individual students at-risk for academic failure. There are even special chapters on using all of these principles to teach the basic skills of reading, writing, and mathematics. (DIPF/Verlag).
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Standortunabhängige Dienste
0-205-54319-7; 978-0-205-54319-9
Evers, Rebecca B.; Spencer, Sue S.: Planning effective instruction for students with learning and behavior problems. 2011.
3121835
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