Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Wentzel, Kathryn R. (Hrsg.); Wigfield, Allan (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of motivation at school. 1. publ. |
Quelle | New York u.a.: Routledge (2009), XIII, 686 S. |
Reihe | Educational psychology handbook series |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
ISBN | 0-8058-6290-0; 978-0-8058-6290-4 |
Schlagwörter | Forschung; Emotion; Erwartung; Selbstbestimmung; Selbstwertgefühl; Selbstwirksamkeit; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Eltern; Schule; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Schülerleistung; Interesse; Leistungsmotivation; Lernen; Motivation; Lernbehinderung; Peer Group; Unterricht; Lesen; Mathematikunterricht; Überzeugung; Sportunterricht; Einflussfaktor; Handbuch; Nachschlagewerk; Theorie; Ziel; Ethnische Gruppe |
Abstract | The handbook presents [a] comprehensive and integrated compilation of theory and research on children's motivation at school. It covers the major theoretical perspectives in the field as well as their application to instruction, learning, and social adjustment at school. Section I surveys the major theoretical perspectives addressing children's motivation at school, its antecedents, and its development. Section II focuses directly on children's motivation in school and how it relates to both positive and negative achievement. The final section includes more recent perspectives on the role of social processes, socialization agents, and contextual factors that can promote or hinder the development of students' motivation at school. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |