Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Mourlas, Constantinos (Hrsg.); Tsianos, Nikos (Hrsg.); Germanakos, Panagiotis (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Cognitive and emotional processes in web-based education. Integrating human factors and personalization. |
Quelle | Hershey u.a.: Information Science Reference (2009), XXIV, 541 S. |
Reihe | Premier reference source |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 458-527 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
ISBN | 1-60566-392-1; 978-1-60566-392-0 |
Schlagwörter | Evaluation; Gemeinschaft; Arbeitsgedächtnis; Emotion; Kognition; Kognitive Kompetenz; Kognitiver Prozess; Lernpsychologie; Diagnostik; Hypermedia; Medieneinsatz; Nutzerverhalten; Interaktion; Lernerfolg; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernverhalten; Lernmethode; Computerunterstützter Unterricht; Elektronisches Buch; Interaktives Lernen; Virtuelle Realität; E-Learning; Effizienz; Wirkung; Wirkungsforschung; Internet; Online; Open Access |
Abstract | A preliminary classification of individual characteristics that affect the outcome of learning procedures is the distinction between cognitive and emotional parameters. This covers a wide spectrum of human factors and comprises a very important research area in Web-based learning. ... This book covers a large number of topics in the area of human individuality that will be of importance to researchers, academicians, and practitioners in the areas of e-learning and education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/2 |