Literaturnachweis - Detailanzeige
| Sonst. Personen | Shanks, David R. (Hrsg.) |
|---|---|
| Titel | Psychology of learning. 3. 1. publ. |
| Quelle | Los Angeles u.a.: SAGE (2009), 373 S. |
| Reihe | SAGE library of cognitive and experimental psychology |
| Beigaben | grafische Darstellungen |
| Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
| Sprache | englisch |
| Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
| ISBN | 1-84787-268-9; 978-1-84787-268-5 |
| Schlagwörter | Psychologische Forschung; Denken; Fertigkeit; Gedächtnis; Kognition; Kognitive Entwicklung; Lernpsychologie; Psychologie; Verhalten; Wahrnehmung; Lernen; Übung; Gehirn; Neurobiologie; Spracherwerb; Automatisierung; Entwicklung; Handbuch |
| Abstract | This reference work brings together major publications in the psychology of learning from the past 30-40 years. Volume III contains the following articles: 27. Gordon D. Logan: Toward an instance theory of automatization; 28. Steven R. Quartz, Terrence J. Sejnowski: The neural basis of cognitive development: a constructivist manifesto; 29. Mark R. Rosenzweig, Edward L. Bennett: Psychobiology of plasticity: effects of training and experience on brain and behaviour; 30. I.H. Jenkins, D.J. Brooks, P.D. Nixon, R.S.J. Frackowiak, R.E. Passingham: Motor sequence learning: a study with positron emission tomography; 31. Rhea Diamond, Susan Carey: Why faces are and are not special: an effect of expertise; 32. K. Anders Ericsson, Ralf Th. Krampe, Clemens Tesch-Römer: The role of deliberate practice in the acquisition of expert performance; 33. Robert S. Siegler: Three aspects of cognitive development; 34. D.E. Rumelhart, J.L. McClelland: On learning the past tenses of English verbs; 35. Steven Pinker: Rules of language. (DIPF/Orig.). |
| Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
| Update | 2010/1 |