Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Richardson, Will |
---|---|
Titel | Blogs, wikis, podcasts, and other powerful web tools for classrooms. 2. ed. |
Quelle | Thousand Oaks, CA: Corwin Pr. (2009), XIII, 151 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 143-146 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
ISBN | 1-4129-5972-1; 978-1-4129-5972-8 |
Schlagwörter | Tagebuch; Lehrer; Schüler; Lehrmittel; Soziale Software; Unterrichtsmedien; Datenschutz; Informationskompetenz; Handreichung; Internet; Online; World Wide Web |
Abstract | With updated research on Web technology, a critical section on internet safety, and a new emphasis on information literacy with related links, this resource equips teachers with definitions, explanations, and how-to's for using technology to enhance learning; applications for blogs, wikis, podcasts, Real Simple Syndication (RSS) feeds, aggregators, social bookmarking, and online photo galleries. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |