Literaturnachweis - Detailanzeige
| Autor/in | Richardson, Will |
|---|---|
| Titel | Blogs, wikis, podcasts, and other powerful web tools for classrooms. 2. ed. |
| Quelle | Thousand Oaks, CA: Corwin Pr. (2009), XIII, 151 S. |
| Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 143-146 |
| Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
| Sprache | englisch |
| Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
| ISBN | 1-4129-5972-1; 978-1-4129-5972-8 |
| Schlagwörter | Tagebuch; Lehrer; Schüler; Lehrmittel; Software; Soziale Software; Unterrichtsmedien; Datenschutz; Informationskompetenz; Handreichung; Internet; Online; World Wide Web |
| Abstract | With updated research on Web technology, a critical section on internet safety, and a new emphasis on information literacy with related links, this resource equips teachers with definitions, explanations, and how-to's for using technology to enhance learning; applications for blogs, wikis, podcasts, Real Simple Syndication (RSS) feeds, aggregators, social bookmarking, and online photo galleries. (DIPF/Orig.). |
| Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
| Update | 2009/4 |