Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kennedy, Ann M. (Hrsg.); Mullis, Ina V.S. (Hrsg.); Martin, Michael O. (Hrsg.); Trong, Kathleen L. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | PIRLS 2006 encyclopedia. A guide to reading education in the forty PIRLS 2006 countries. |
Quelle | Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2007), I, 437 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monografie |
ISBN | 1-889938-43-2 |
Schlagwörter | Bildungssystem; Förderungsmaßnahme; Primarbereich; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Leistungsbeurteilung; Lernziel; Curriculum; Unterricht; Unterrichtssprache; Lesefertigkeit; Leseförderung; Lesenlernen; Leistungsmessung; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; England; Frankreich; Georgien; Hongkong; Indonesien; Iran; Island; Israel; Italien; Kanada; Katar; Kuwait; Lettland; Litauen; Luxemburg; Moldau (Republik); Neuseeland; Niederlande; Nordmazedonien; Norwegen; Polen; Rumänien; Russland; Schottland; Schweden; Singapur; Slowakei; Slowenien; Spanien; Südafrika (Staat); Taiwan; Trinidad und Tobago; USA; Ungarn; Österreich |
Abstract | The PIRLS 2006 Encyclopedia is intended to complement the PIRLS 2006 International Report and the PIRLS 2006 Technical Report. The PIRLS 2006 International Report presents reading achievement results at the fourth grade for the PIRLS 2006 participants, as well as trend results for those who also participated in PIRLS 2001. ... To provide an overview of the context in which reading instruction takes place in each country, each of the PIRLS 2006 countries, except Morocco, prepared a chapter summarizing the primary language(s) spoken, the emphasis on literacy, the structure of the education system, the reading curriculum and instruction in the primary grades, teacher education, and examinations. Together with some introductory data about all of the countries, the intent of the PIRLS 2006 Encyclopedia is to provide an important resource for helping to understand the contexts for the teaching and learning of reading around the world, with particular emphasis on schooling through the fourth grade. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |