Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGrath, Ian
TitelTeachers' and learners' images for coursebooks.
QuelleIn: ELT journal, 60 (2006) 2, S. 171-180
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Lehrer; Schüler; Lehrwerk; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hongkong
AbstractIf, as has been widely claimed, our attitudes and beliefs are reflected in the language we use, it should be possible to gain some insight into teachers' views of English-language coursebooks from the metaphors they use to describe them. A small collection of teacher metaphors (and similes), drawn largely from Hong Kong, is presented and discussed. This is then compared with metaphors supplied by secondary school learners in the same context. The conclusion is drawn that there is value in teachers researching their learners' beliefs and attitudes - in relation to coursebooks and other aspects of the teaching-learning environment - and reflecting on and comparing these with their own. Metaphors may be a conveniently economical way of focusing such reflection. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: