Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrosnoe, Robert
TitelDouble disadvantage or signs of resilience?
The elementary school context of children from Mexican immigrant families.
QuelleIn: American educational research journal, 42 (2005) 2, S. 269-303Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312042002269
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Soziale Benachteiligung; Soziale Beziehung; Familie; Kind; Kindergarten; Primarbereich; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Schülerleistung; Soziales Verhalten; Mathematikunterricht; Sozioökonomische Lage; Ethnische Gruppe; Mexikaner; Migrant; USA
AbstractChildren from Mexican immigrant families represent one of the fastest-growing populations in the American educational system, but their ability to use this system to improve their long-term prospects may be hampered by problems associated with their schools. The present study explored this issue in a national sample of American kindergarteners. First, propensity score matching techniques revealed that children from Mexican immigrant families were overrepresented in schools with a variety of problematic characteristics, even when family background differences were taken into account. Second, multilevel models revealed that the mathematics achievement, mental health, and interpersonal functioning of these children were often at lower levels in such schools. Studies such as the present investigation demonstrate the value of developmental models of inequality and can inform policy by identifying points of intervention. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: