Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarton, Keith C.; Mccully, Alan W.
TitelHistory, identity, and the school curriculum in Northern Ireland: an empirical study of secondary students' ideas and perspectives.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 37 (2005) 1, S. 85-116Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 112-114
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/0022027032000266070
SchlagwörterIdentitätsbildung; Konfliktbewusstsein; Geschichtsunterricht; Einflussfaktor; Studie; Protestant; Nordirland
AbstractThis study reports results of an empirical investigation of secondary students' conceptions of history and identity in Northern Ireland. Interviews with 253 students from a variety of backgrounds indicate that they initially identify with a wide range of historical themes, but that these identifications narrow as they study the required national curriculum during the first 3 years of secondary school. Often, they draw selectively from the formal curriculum in order to support their developing identification with the history of their own political/religious communities. This process is most apparent among boys, at predominantly Protestant schools, and in schools located in areas of conflict. These findings suggest that to address history's role in ongoing community conflict, educators may need to challenge more directly the beliefs and assumptions held by students of varied backgrounds, as well as to provide a clearer alternative to the partisan histories encountered elsewhere. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: