Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSatar, H. Müge; Özdener, Nesrin
TitelThe Effect of Synchronous CMC on Speaking Proficiency and Anxiety: Text Versus Voice Chat.
QuelleIn: The modern language journal, 92 (2008) 4, S. 595-613Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Angst; Hemmung; Sprechtest; Sekundarbereich; Experiment; Chat; Sprechen; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Effizienz
AbstractThe article reports on a study investigating the use of 2 synchronous computer-mediated communication tools: text and voice chat. The experimental design employed 3 groups (text, voice, and control), each consisting of 30 novice-level secondary school learners of English as a foreign language. Over a 4-week period, the participants in the experimental groups engaged in 40-45-minute-long chat sessions in dyads, guided by a total of 8 tasks. The data were collected through preanxiety and postanxiety scales and speaking tests, and the participants' perspectives were investigated through the use of closed and open-ended questionnaires. The results showed that the speaking proficiency of both experimental groups increased, whereas there was a decrease in the anxiety levels only for the text chat group. The results were then interpreted by taking into consideration the data from the questionnaires, and a protocol was proposed for the selection of tools for different learner groups. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: