Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kimes-Link, Ann |
---|---|
Titel | Verstehen literarischer Texte durch kreative Aufgaben? |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, (2008) 37, S. 230-251 |
Beigaben | Abbildungen 1; Anmerkungen |
Sprache | deutsch; englische Zitate |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Fallstudie; Kreativität; Methodik; Prozessorientierung; Fortgeschrittenenunterricht; Fachdidaktik; Drama; Literaturunterricht; Textarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Leseverstehen; Aufgabenstellung; Produktorientierung |
Abstract | In recent years the teaching of literature to advanced EFL learners has been repeatedly criticised for its predominant orientation towards cognitive text analysis and its neglect of the student's affective faculties as well as their communicative competence. On the basis of an empirical case study the author explores in her contribution to what extent a process- and product-oriented approach to the teaching of Shakespeare's "Romeo & Juliet" is suitable to encourage students' active role in creating meaning and to arrive at a profound understanding of the text. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2009/2 |