Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonaldson, Gordon A.
Sonst. PersonenBarth, Roland S. (Vorw.)
TitelHow leaders learn.
Cultivating capacities for school improvement.
QuelleNew York u.a.: Teachers College Pr. (2008), XIII, 178 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 161-170
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN0-8077-4854-4; 978-0-8077-4854-1
SchlagwörterWissen; Führung; Schule; Schulleitung; Lehrer; Lernen; Lernprozess; Fallbeispiel; Modell; USA
Abstract[This book] portrays the developmental experiences of educators seeking to become accomplished leaders in their schools. The author presents a new model of leadership knowledge-the Interpersonal-Cognitive-Intrapersonal Model (I-C-I). Through the stories of teacher leaders and administrators who participated in the I-C-I leadership development programs, the author depicts the evolution of understanding, skill, and self-confidence. These learners grapple with questions essential to all effective leadership: Does my leadership generate improved learning for the students in my school? What are my greatest assets as a leader? What are my greatest liabilities and what do I do about them? Can I find a leadership role that is both productive and sustainable for me and for the school I serve? (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: