Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVogel, Thomas
TitelWie kommen Fach und Sprache zusammen?
Die Integration der Fremdsprachenausbildung in die Studiengänge: Überlegungen aus der Praxis.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, (2007) 36, S. 185-199Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterSprachtest; Bildungspolitik; Curriculum; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Zertifikat; Studiengang; Hochschule; Erfahrungsbericht; Sprachenzentrum; Brandenburg
AbstractThe Bologna process was initiated to create a more uniform system of higher education in Europe. As far as Germany is concerned, the new BA programmes have introduced substantial changes, in particular a new emphasis on the training of key skills and the introduction of study courses taught through the medium of English. As a consequence, the learning and teaching of language and communication are of much greater significance and must become an integral part of university education. University language centres should seize this opportunity and meet the challenge by designing new programmes and curricula for content-oriented language learning in co-operation with other university institutes and faculties. The article reports on the experience of integrated language learning and teaching at the Viadrina European University in Frankfurt (Oder), an international university where language learning is an obligatory element in study courses for law, business and economics, as well as culture. The German certification system UNIcert®, designed and developed by the German Association of University Language Centres AKS e.V., has proven to be an appropriate framework for bringing content and language learning together. In conclusion, the article calls for a close co-operation between didactic research and teaching practice in the area of foreign language education at university level. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: