Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChiswick, Barry R.; Miller, Paul W.
TitelThe complementarity of language and other human capital: immigrant earnings in Canada .
QuelleIn: Economics of education review, 22 (2003) 5, S. 469-480Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 15; Tabellen 7
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(03)00037-2
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Kind; Schulbesuch; Sprachkompetenz; Einkommen; Migrant; Kanada
AbstractThis paper analyzes the effects of language practice on earnings among adult male immigrants in Canada using the 1991 census. Earnings are shown to increase with schooling, pre-immigration experience and duration in Canada, as well as with proficiency in the official languages (English and French). Using selectivity correction techniques, it is shown that there is complementarity between language skills and both schooling and pre-immigration experience. That is, greater proficiency in the official languages enhances the effects on earnings of schooling and pre-immigration labor market experience. Language proficiency and post- migration experience appear to be substitutes, that is, those with greater proficiency have a smaller effect of time in Canada on earnings. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: