Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeetsma, Thea; Wagenaar, Erin; Kat, Ewoud de
TitelSchool motivation, future time perspective and well-being of high school pupils in segregated and integrated schools in the Netherlands and the role of ethnic self-description.
QuelleAus: Education in Europe. Münster, Westfalen: Waxmann (2002) S. 54-74Verfügbarkeit 
ReiheEuropean studies in education. 14
BeigabenLiteraturangaben 24; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterZukunftsorientierung; Empirische Untersuchung; Wohlbefinden; Kind; Schule; Schulbesuch; Schulorganisation; Schulkultur; Schulform; Motivation; Ethnische Identität; Segregation; Integration; Ausländer; Migrant; Schwarzer; Niederlande
AbstractIn the context of intercultural education, school motivation, future perspectives and the well-being of high school students play a central role. In the reported research on pupils in segregated and integrated schools in the Netherlands the findings are evident. The students' motivation and well-being rate higher in an integrated or a black segregated situation in comparison to a segregated white situation. With regard to pupils' motivation, the black segregated situation offers the most positive results for migrant children, whereas native pupils are better motivated in an integrated situation. With regard to well- being, on the other hand, the integrated school offers the best conditions. With regard to 'motivation' and 'well-being', ethnic self- description was of no influence, a finding which calls for further research. To develop a positive future perspective black girls seem to need school more than black boys. On the whole, migrant youngsters adapt easier to their new country than older people. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: