Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrance, Bev
TitelBiotechnology teaching models: what is their role in technology education?
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 9, S. 1027-1039Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterBiotechnologie; Technologie; Modell; Neuseeland
AbstractThe introduction of technology education in New Zealand provided an opportunity to teach biotechnology from a technological perspective. Biotechnology teaching models were developed during a professional development programme. The role of these teaching models has been described and analysed according to the definitions identified by the ' Models in Science and Technology: Research in Education' (MISTRE) group and classified according to Grosslight et al.'s analysis of models in order to identify and analyse the role of biotechnology teaching models in technology education. These teaching models fulfilled a variety of roles that included providing a focus to understanding the factors influencing a biotechnological outcome to providing a technique for collaborative evaluation of manipulative skills in microbial plating exercises.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: