Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaber, K. S.
TitelMultiple frameworks?: Evidence of manifold conceptions in individual cognitive structure.
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 4, S. 399-417Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterKognitive Entwicklung; Physik; Konzept
AbstractSome literature reports how learners' alternative ideas in science may be coherent, stable and theory-like. However, other commentators suggest that the available data supports the view that children's thinking is inconsistent, with elicited notions being piecemeal, ad hoc and deeply situated in specific contexts. This is considered to reflect the fragmentary and unscientific nature of the learner's knowledge. Accumulating evidence from in-depth work with individual learners is beginning to show that models of cognitive structure that can usefully inform teaching may need to be more complex than either of these views admit. Evidence from a case study is presented to show how a learner may simultaneously hold several alternative explanatory schemes, each of which is persistent over time and applied coherently across a wide range of overlapping contexts. It is argued that the manifold nature of learners' conceptions may be a key to modellingconceptual development.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: