Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHirn, C.; Viennot, L.
TitelTransformation of didactic intensions by teachers: the case of geometrical optics in grad 8.
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 4, S. 357-384Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterLehrer; Lehrerverhalten; Motivation
AbstractThis investigation is based on the following idea: as regards the implementation of research based innovations, teachers are not passive transmitters, and some general trends can be found in the way they transform the proposed strategies. This paper deals with the particular case of elementary optics in grade 8 in France, a syllabus launched at national level in 1993. Four sets of data - interviews before teaching, logbooks, assessment tasks and video recorded class observations - lead to converging conclusions. These suggest the interest of extending such research to other topics and provide some hints on how to design innovations with maximized chances of appropriate implementation by teachers.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: