Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuroparat
TitelRecognition of higher education qualifications: challanges for the next decade.
Forum role conference of the higher education and research committee (CC-HER), Malta, 26-28 October 1994.
QuelleStraßburg: Council of Europe (1996), 175 S.Verfügbarkeit 
ReiheHigher education series
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN92-871-3018-3
SchlagwörterÄquivalenz; Mobilität; Rechtsanspruch; Qualifikation; Hochschulabschluss; Anerkennung; Europa
AbstractAn in-depth discussion on the current state of recognition of qualifications in Europe is becoming necessary to explore new prospects for the future. The changing European political, economic and social context has radically affected European higher education. Ever-rising student numbers, the development of a vocational higher education sector, the setting up of selective admission procedures in a number of countries and the emergence of private higher education institutions are all new elements of modern, higher education systems. Common policy and practice throughout Europe need to be developed. The present publication, an outcome of a forum role conference held in Malta on the recognition of higher education qualifications, aims at securing the fair recognition of academic qualifications as a cultural right for the individual and as an obligation and a responsibility for society. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: