Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNorquay, Naomi
TitelSocial difference and the problem of the "unique individual".
An uneasy legacy of child-centred pedagogy.
QuelleIn: Canadian journal of education, 24 (1999) 2, S. 183-196Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 16
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0380-2361
SchlagwörterProgressive Erziehung; Fallstudie; Identität; Kulturelle Identität; Lehrerrolle; Unterrichtsmethode; Gleichheit; Kanada
AbstractIn this article I explore how the discourse of child-centred pedagogy both shapes and limits how teachers talk about issues of social difference in their teaching practice. By examining the testimony of four experienced inner-city elementary teachers, I problematize two key tenets of child-centred pedagogy: the cild as "unique individual" and the teacher as neutral change agent. I also explore these two subject positions in relation to Whiteness and White privilege. What does child-centred pedagogy hold in common with White privilege, in terms of how it constructs social identities? This article is framed by a concern for the ramifications of the legacy of child-centred pedagogy for current-day teacher education students, who are learning to teach in increasingly diverse contexts. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: