Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Co-operation and Development. International School Improvement Project; OECD
TitelPost-compulsory education for disabled people.
QuelleParis: OECD (1997), 88 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-15601-1
SchlagwörterBildung; Förderungsmaßnahme; Schule; Beratung; Lehrerausbildung; Curriculum; Arbeitswelt; Rechtsgrundlage; Finanzierung; Berufsausbildung; Behinderter; Informationstechnologie; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Kanada; Niederlande; Norwegen; OECD-Staaten; Schweden; Spanien
Abstract[The book] seeks to provide an overview of arrangements for educating and training people with disabilities once they pass beyond the age of compulsory schooling. It was prompted in part by current concerns across the OECD countries about people's access to the labour market and about means of preparing them for it.... Part 1 considers trends identified across participating countries with respect to prevalence of disabilities, related national policies and legislation, transition from schooling, funding, provision, the curriculum, support services, information technology, tacher training, community involvement and eventual outcomes for people with didabilities.... Part 2 presents key informations derived from the country reports, under the same "issues" headers as those used in part 1. Within each section the information is presented on a country by country basis. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: